Löpteknik

På schemat efter jobbet i dag stod det löptekniksträning för min del och för resten av familjen stod det arbetsdag på crossbanan. Det är verkligen tur att även T tycker om cross, hon kör ju bara lite själv men tycker ändå att det alltid är kul att vara med ute på banan, lika väl träning som tävling. Vet inte riktigt hur vi hade löst det om hon hade vägrat vara med, men nu står hon där glad som alltid och hjälper tränarna med att säger åt förarna vad och hur de ska göra. För min del var det som sagt löptekniks träning som var planerad. Naturkicken håller 3 st kostnadsfria träningspass, där man lär ut grunderna i löpteknik, tyvärr missade jag första passet förra veckan pågrund av ridskole- och skolavslutningar men jag räknar med att vara med nästa gång. I dag var ett 75min pass med uppvärmning, stegteknik, intervall löpning, styrka som sedan avslutades med stretching. Jag behöver bättra på min fart i löpningen lite så denna träning var perfekt, lära mig de "rätta" steg och även ta ut mina steg mycket mer än jag göra i dag, sedan den omtalade intervallen som jag behöver så mycket. Fick även tips på lite appar att ladda ner, för att underlätta intervallträningen när man är själv.
Så nu efter lite mat och en dusch är jag riktigt trött, men måste ta tag i packningen inför i morgon, då vi åker sent efter crossavslutningen.  
Publicerat: 2013-06-19 @ 21:04:49


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!