Lördag med cross och ridning

I dag är det lördag och denna lördag ser ut som väldigt många av våra kommande lördagar. Jag och T har sovmorgon och kommer att ha en lugn förmiddag innan det vid lunch är dags för ridning för att sedan åka hem och äta lunch. Medan D och K gick upp någon gång runt kl:5 och har troligen precis anlänt till dagens aktuella crossbana. Nu är det två tävlingar kvar av vintercupen sedan är det dags för sommarcuperna att dra igång, och som det ser ut nu kommer K att köra två av de cuperna vilket innebär att det är tävling nästan varje helg. Vi hade jätte gärna följt med både T och jag men tyvärr ligger det flesta tävlingarna på lördagar och det innebär att hon skulle missa ridningen och det vill hon inte. Givetvis kunde det ha varit jag som följde med och D stannade hemma med T,och det hade fungerat om det bara var så att lasta cykeln, åka dit, starta den och låta K köra sedan lasta allt igen och åka hem. Men en sådan tävling händer en gång av tio, under de andra nio händer det alltid något med cykeln som måste åtgärdas omgående för att han ska kunna köra vidare eller delta i nästa heat, det är kedjor som går av , punkteringar, skit i förgasaren, kopplingshandtag som slås av mm mm Och detta löser inte jag.. Jag skulle inte vilja stå där när K kommer av från träningen och säger att cykeln svarar inte som den ska på gasen, -nääähäää det säger du.. Det ordnar mamma innan nästa heat, inte!! Så jag håller mig hemma med T och inväntar uppdateringarna via telefon med spänning.
Nu ropar T för andra gången att hon vill ha frukost så det är bäst att jag går och gör det.
 
Trevlig lördag!
 
Publicerat: 2013-03-23 @ 08:01:37


2 kommentarer
Postat av: Helen.HUSnrNIO - Få goodiebags från Disneys film Sofia den Första

Sommarsäsong lät som ett avlägset ord...
Ser kul ut på bilden :-)
Kul att du hakade på utlottningen.
Tävling lördag!

Svar: Tyvärr känns det jätte avlägset.. Som tur är tycker K det är lika kul oberoende på väder. Alltid kul med dina fina utlottningar. Detsamma till dig!
Tess

2013-03-23 - 17:38:51 | URL: http://husnrnio.se
Postat av: Helen.HUSnrNIO - Få goodiebags från Disneys film Sofia den Första

Trevlig lördag ska det va... Jag och min iPad kommer visst inte riktigt överens...

2013-03-23 - 17:39:22 | URL: http://husnrnio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!