Måndag 2013-03-11

 
I dag kunde jag smita lite tidigare från jobbet då jag var i väg på ett möte som slutade så pass sent att det inte var värt att åka tillbaka till kontoret och starta upp datorn och allt igen, men ändå så pass tidigt att jag hann hämta upp barnen innan D, vilket de tycke var väldigt kul då det nästan bara är D som hämtar nu för tiden och jag som lämnar.
På vägen hem svängde vi förbi och hämtade upp ett paket och sedan passade jag på att träna 45 min framför DVD:n under tiden som K läste sin läsläxa för mig och hjälpte mig med en massa små sysslor som att plocka ur diskmaskinen, plocka undan och öva bokstäver med T innan det var dags att laga mat. Under tiden maten stod i ugnen, blev det en dusch och sedan tog jag tag i att vika världens störst tvätthög,och även då hjälpte K och T till jätte mycket med att vika alla handdukar och para ihop alla strumpor. Så som tack för all hjälp gjorde jag en liten enkel efterrätt med färska jordgubbar och smält choklad att doppa dem i. Det hela avslutades sedan med en godnatt saga i soffan innan läggningen. Nu när alla kvällssysslor är gjorda ska jag själv krypa ner i sängen och bläddra i lite tidningar som ramlade ner i brevlådan i dag innan det är dags att sova.
Publicerat: 2013-03-11 @ 21:15:42


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!