Städerska med många sysslor att göra

Tyvärr hade jag igår stora bekymmer med alla blogg.se adresser. Så därför kommer kommer gårdagens inlägg nu. 
 
På vägen hem från jobbet svängde jag förbi en av de butiker som behövder besökas för att påskharen ska kunna få ihop allt inför påsken. Där såg jag även ett litet påskkärringset, med förklädde och sjal. Då hörde jag plötsligt T:s ord i bakhuvudet från i morse om att hon också ville gå utklädd till dagis på torsdag då K skulle vara det på skolan. Så för att inte behöva stå i panik på torsdag morgon, då jag jobbar i Stockholm i morgon och har styrelsemöte på kvällen, fick det följa med hem, När T fick se det blev hon överlycklig och ville prova det genast och i samma sekund som hon fick på sig dem förvandlades hon till en lite städerska som hade massa sysslor att göra. Så hela eftermiddagen och kvällen har hon gått och frågat mig vad som behöver göras för att sedan gå runt mumlandes och säga så mycket att göra, så mycket att göra, samtidigt som hon "skriver" i en liten bok... Tydligen måste man även göra efterrätt om man är städerska, vilket T har lärt mig i dag. Så även det har den duktiga lilla städerskan hunnit med, med bara lite hjälp från den stora städerskan mamma.
 
 
     
Publicerat: 2013-03-27 @ 06:13:16


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!