Veckostädning med barnhjälp

I dag har T hjälpt mig att storstäda medan K har varit med D på jobbet, som skulle lacka en rallybil.
Vilket K tyckte lätt mycker mer spännande än att hjälpa mamma städa.
T och jag har dammat, dammsugit, skurat golv, vädrat sängkläder, byt lakarn med mycket mera.
Vid lunch kom dock killarna hem en snabbis och tog en mysig stå fika ute på altan där det både var soligt och vindstilla, så blundade man kändes det nästan lite som vår..
Det blir verkligen en helt annan sak att städa är man får barnhjälp. Vissa saker blir lättare, som att hon skurar golvet i stället för mig, men vissa saker blir lite jobbigare som att hon försöker vattna blommorna och jag får torka fönsterbrädor och golv runt varenda blomma, men hon gör sitt bästa.
Nu väntar en välförtjänt dusch, sedan ska jag krypa ner i soffan med barn och glassen som blev kvar från i fredags och se på veckans inspelade avsnitt av gladiatorerna som vi inte hunnit se ännu.
 
TREVLIG KVÄLL!
 
 
 
 
 
Publicerat: 2013-03-03 @ 17:57:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!