1 vecka

Nu är det bara en vecka kvar... När jag började träna kändes det som en evighet bort men veckorna har gått fort och nu är det snart dags för årets första "löptävling", och nästan lika snart lyfter vårt plan till Paris. Ska verkligen bli skönt att bara komma iväg och få ta det lugn, vilket jag längtar efter mer än på väldigt väldigt länge.
Förra veckan blev det 3st löppass, totalt nästan 20km. Vilket känns helt okej och ännu lite bättre när jag dessutom lyckades kombinera 2 av dessa med familjen. I dag var det sista inför vårruset träningen vilket faktiskt känns lite tråkigt, då det är kul att träna ihop med andra plus att träningen verkligen blir av då. Men känns ju lite fjantigt att hålla inför träning efter ett lopp..  Dagens pass gick okej, lite tyngre än i helgen men så har jag ju suttit still hela dagen och så hade jag klätt på mig lite för mycket så det blev lite väl varmt. Jag hoppas att kunna få till 1 eller 2 pass till denna vecka men räknar med att vila i helgen för att orka ordentligt på måndagen. När jag kom hem från träningen var hör och häpnas huset helt tomt, då K var och provtränade i grannstaden. Vilket gjorde att jag hade hela huset för mig själv ända till straxt efter kl21. För ungarnas del innebär det att det blev en riktigt lång kväll men som tur är kunde de duscha och göra sig i ordning för kvällen där, så när T somnade i bilen på väg hem gjorde det inget. För min del innebar det att jag fick komma hem, ta det lugnt och komma ner i varv efter en riktigt jobbig och intensiv dag, vilket kan vara riktigt skönt ibland även om det blir väldigt tomt när mina tussar inte möter mig i dörren när jag kommer hem..
 
Min älskade tussar..
 
Publicerat: 2013-05-13 @ 21:57:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!