Att göra listan och mjukglass

Dagen började ganska lugnt då jag tagit ledigt för att köra T till inskolning och för att hinna med veckans att göra listan. T skulle inte vara på skolan försten kl9.30, så efter vi tagit sovmorgon, ätit frukost och lämnat K på skolan hann vi med lite hemma sysslor innan dagens karusell drog igång. T tyckte första att det var lite läskigt på skolan, trots att hon är där och hämtar K varje eftemiddag och blev lite ledsen och ville att jag skulle ha stannat hos henne, men jag vet ju att det går så mycket bättre om jag går därifrån. Så medan T var på inskolningen passade jag på att hälsa på K i hans klass. De hade då samhällslektion och höll på att lära sig om cyklar och cykelvett. Så jag fick äran att följa med dem på en kort utflykt till cykelverkstaden som lärde dem om vad som krävs för att en cykel ska vara laglig att cykla på i trafiken och hur man sköter sin cykel för att den ska hålla länge.
När inskolningen var slut för denna gång vid kl11 var det bara att sätta igång med allt som var inbokat. Så jag har i dag hunnit hämta ut passen, ätit lunch med D, växlat pengar, veckohandlat, köpt T:s resterande presenter i 4 olika butiker, köpt en ny elvisp. Men nu känner jag mig åtminstånde lite lugnare inför hennes födelsedag och vår resa då det viktigaste är ordnat. Väl hemma blev det ett något lugnare tempo även om jag fortsatte att boka av lite av alla de där att göra sakerna man har..
 
Eftersom jag köpt en ny elvisp kunde vi i dag prova att göra Arlas mjukglass. K och D tyckte att den var jätte god, själv tyckte jag att det var lite dålig smak på den och hade velat att den smakade mer vanlij. Får bli en 5:a av 10 möjliga.
Publicerat: 2013-05-15 @ 20:59:32


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!