Disneyland Del 1

I går eftermiddag landande vi i Sverige igen efter 5 underbara dagar i Paris, dock kan jag inte påstå att jag är så utvilad men kul har vi haft. Efter en försening på ca 40min lyfte vårt plan vid kl08.00 i tisdagsmorse och 2,5h senare landade vi på Beauvais flygplats. Beauvais ligger tyvärr ca10mil från Paris och ca13mil från Disneyland, så det blev att först sätta sig på en buss i 2h tim för att ta sig in till Paris, där vi stannade till för att äta lunch. Tyvärr tror man ju inte riktigt på det här med barnmenyer i Frankrike och så är maten betydligt dyrare så efter en lunch för 800kr letade vi oss fram till vår tunnelbanestation som skulle ta oss närmare vårt hotell. Även mellan Paris och Disneyland är det några mil så det blev att spendera 1h på tunnelbanan. När vi kom av var vi framme vid Disneyland Park, men tyvärr inte vid vårt hotell, Explorers Hotel. Men därifrån gick det direkt bussar till hotellet, så det tog inte mer än 10min. Väl framme på hotellet var hela familjen ganska trött så det blev en eftermiddag/kväll i hotellets pool där det fanns både vattenruchkanor och piratskepp. Som sedan avslutades med en tidig sänggång, efter att ha varit vakna sedan 04.00 för att hinna med planet.
 
 
 
 
 
 
 
  
Publicerat: 2013-05-26 @ 20:42:23


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!