Löpning, glass med mycket mer

Lördagsmorgonen började vid 6.30 när jag vaknade av mig själv och var så pigg att jag inte kunde somna om. Det bästa med helgen är att få ligga kvar i sängen och bara dra sig, och där låg jag till T vaknade straxt innan kl8 och ville att jag skulle komma upp för att sätta igång tvn och göra frukost.Väl uppe har sedan dagen rullat på i ett jämt tempo. Den började med att jag gav mig ut på en löprunda och trots att klockan hann bli närmare halv nio innan jag kom ut och termometern visade på nästan 15 grader var jag helt ensam större delen av rundan trots att jag joggade både längs en större trafikerad väg och i bostadsområdet. Väl hemma passade jag på att städa av badrummet, innan det blev en dusch och frukost för min egen del. Sen var det bara att ge sig av igen för att hämta upp K som sovit över hos bästa kompisen A, tillsammans åkte vi sedan till affären för att veckohandla. Ännu en gång var jag sedan hemma och vände för att lämna av maten och hämta upp T för veckans ridning. När vi kom dit var vi lite tidigare än vanligt och det visade sig att man låg lite efter i schemat, så vi hann en glass i solen innan det blev dags för T:s lektion, som dagen till ära hölls i skogen. Så för mig och K som var med blev det en 30min promenad i skogen, vilket passade perfekt i det fina vädret.
Nu blir det några lugna timmar hemma innan vi vid 18 tiden ska hem till E & J med barn för att grilla.   
 
Helt ensam längs vägen
 
 
Glass stund i solen innan ridningen
Publicerat: 2013-05-04 @ 15:39:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!