Mer firande och packande

I dag var det dags för det sista av alla firande av T, iallafall där familjen är med, dock kommer hon även att firas i morgon på dagis. Vid 16 tiden kom mormor, morfar, moster och kusinen N för att fika på päronpaj med mjukglass, så även i dag fick T massor av fina presenter, hela 3st klänningar med matchande leggings, en prinssesklänningen och pyssel.
Men innan hennes eget firande hann hon även med att gå ett kalas för en kompis, då en av henns bästa kompisar fyller år bara några dagarn innan henne. Så hon fick möjligheten att åka till stallet även i dag då detta var ett hästkalas.
För oss andra har det varit en dag fylld med städande, trädgårdskötsel och påbörjat packande. På tisdag morgon lyfter vårt plan till Paris och då min bror ska bo här under tiden vi är borta kändes det lite trevligare att lämna över ett hus som är städat. Även trädgården behövde verkligen få lite uppmärksamhet. Jag har avvaktat in i det längsta med att klippa gräset då min fars åkgräsklippare är trasig (har mina föräldrar hela två hus bort, så jag använder hans) och jag hade hoppas att han skulle hinna laga den innan jag var tvungen att klippa. Men i dag gick det inte längre då gräs och blommor hunnit bli flera dm på sina platser och jag har inget lust att komma hem till detta. Så jag fick släppa fram en gammal handdriven och då menar jag verkligen handdriven, då funktionen för att den ska vara självgående är trasig. Totalt tog det hela 3h för mig och K att få vår 3000kvm stora trädgård klippt. Som tur var hade jag som sagt hjälp av K, men detta gör jag inte igen. Det var tugnt, tråkigt och tog för lång tid. När jag väl var färdig rann svetten från precis överallt. Så ser detta som dagens träningspass.Vi har även hunnit med att påbörja packningen då det blir ganska tajt om tid i morgon efter jobbet pågrund av vårruset. Men då mycket av kläderna fortfarande hänger på tvättlinan får det ändå bli morgondagens problem.
Nu ska jag koncentrera mig på hockey matchen..
 
Trevlig kväll!
 
 
 
 
 
    
 
Publicerat: 2013-05-19 @ 21:08:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!