Snart 6år

Dagarna går så fort så fort och snart fyller min lilla T 6år och till hösten är det dags för henne att börja skolan.
Det känns så svårt att tänka sig att man inte längre ska ha något dagis barn och att den perioden är förbi. Precis som så mycket annat, inga blöjor, ingen barnvagn, ingen barnstol. Även om allt inte är det roligaste som tex byta blöja känns det ändå på något sätt konstigt att det som sagt är klart och att den perioden inte kommer mer. Men det kommer mycket annat.. Snart är det som sagt skolan och det känns konstigt att tänka sig att hon ska börja gå där. Hon känns så liten i mina ögon, men det är väl främst för att hon är min lilla och att man jämför med K hur han är som redan gått där i snart tre år. Hade man kunna ställa dem bredvid varandra och jämför hur han var när han var 6år är nog skillnaden inte så stor som man inbillar sig.
Nu närmast är det dags för T 6års kalas och hon valde att hon i år ville fira det på busfabriken. Själv är man så där jätte trött på att vara där då K genom åren säkert varit där på ett 20tal kalas. Men det har ju inte T, så det får bli att bita ihop. På hennes önskelista står det bara 1 sak, en surfplatta. Det är det ända hon önskar sig och gjort det senaste året, själv vet jag dock inte hur jag ställer mig till det, men jag har några dgr kvar att fundera. 
 
Publicerat: 2013-05-07 @ 08:24:28


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!