Motocross och löptävling

Helgen börjar närma sig sitt slut och även jag känner mig helt slut.
I går inleddes som vanlig med ridning för T´s del medan K och D åkte till crossbanan för lite banarbete innan KM:et på eftermiddagen. Efter ridningen blev det en snabb tur förbi leksaksaffären för inköp av K´s stor födelsedagspresent innan även T och jag åkte ut till crossbanan för att göra lunch till alla hårt arbetande crossförare.
Efter lunch var det dags för årets KM och första heatet gick riktigt bra och K kom in som tvåa, men när det var 3 varv kvar av det andra heatet ramlade K och tappade andra platsen. När han sedan kom upp på cykeln igen var de andra redan ett halvt varv före men han var jätte taggad och körde bättre än han någonsin gjort och lyckades på något sätt köra ifatt den som låg på andra plats och kom i mål endast 1,5m bakom andra platsen, hade han bara haft ett varv till på sig hade han tagit sig om och tagit andra plasten. Så totalt blev han 3:a igår vilket han tyvärr inte alls var nöjd med. Så det var en besviken kille som åkte med hem. 
 
I dag var det min tur att tävla i årets sista lopp,höstmilen. Dock valde jag att springa 5,2km sträckan. Tyvärr kände jag mig inte alls taggad i morse och loppet gick riktigt tungt även för att vara ett terräng lopp och jag kom tillslut i mål på 34:40. Tröttheten fick sedan sin förklaring i feber och resten av dagen har jag i lugnt tempo plockat och pysslat lite hemma och sitter nu redan ner gosad under täcket i soffan och här kommer jag sitta till det är dags att sova.
 
Hoppas ni har en mysig söndagkväll!
 
 
   
Publicerat: 2013-10-20 @ 19:34:29


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!