Bilolycka och vittnesmål

I går var jag på Kick Off med jobbet vilket var väldigt trevligt dock tog sig allt en helvändning när jag skulle åka hem. Ska försöka göra historien så kort som möjligt. På en av vägarna hem som jag åkte igår är det ganska många avsmalningar för övergångsställen, vid ett av dessa blir jag stannades pågrund av rött trafikljus, undertiden jag står still kommer en bil och kör upp på min högra sida i en bussficka. När det sedan blir grönt vill denna bil att jag nästan ska backa för att han ska komma in förre mig vilket jag inte tillåter utan åker vidare medan han vevar ner rutan och skriker och tutar, även bilen bakom mig åker, innan bilen bakom släpper in honom i kön. Det är sedan bara ett körfält ett par hundra meter innan det blir tvåfilit ca500meter innan det kommer en rondell. När jag kört en bit i det tvåfiliga ser jag hur bilen som ville komma in i kön kommer i hög fart i vänster fil, medan jag kör i högerfil och jag inser att han vill köra om mig. Dock har jag redan en bil på min vänster sida så han kommer inte fram där och inser väl att han med bör ligga i högerfilen när han kommer till rondellen så han slår om ratten rakt till höger och åker rakt in i bilen bakom mig. Jag ser i bakspegel hur de krockar och åker upp på trottoaren och nästan kör över två fotgängare. Jag stannar min bil och går bort till olyckan då jag inte vill att det ska stå ord mot ord mellan de två vad som hände. Under tiden jag och föraren till den påkörda bilen (förare A) försöker få ta på polisen pratar även föraren  (förare B) till bilen som orsakade olyckan i telefon, efter bara några minuter dyker förare B`s kompisar upp och börjar slå på förare A (han som blev påkörd och är oskyldig) samtidigt svara polisen och jag ber dem skicka en bil omgående. Då går fotgängarna ett äldre par, de som nästan blev påkörda i mellan och då börjar förare B´s vänner knuffa på dem. Samtidigt kommer ännu en fotgängare förbi en man i 70års åldern och även han försöker gå i mellan och helt plötsligt har de börjat slå och knuffa på honom så han åker in i ett träd och skrapar upp armen och faller omkull. Undertiden pratar jag i telefon med polisen och berättar vad som händer. Detta hör då förare B så han kommer fram och börja skrika rakt i ansiktet på mig: Jävla hora lägg på telefon, din jävla fitta du ska allt få se, du vill bara sätta dit mig för jag är svartskalle, din jävla hora.. detta får polisen lösa så stå inte och prata om mig din jävla hora med mycket mera. När jag berättar att det är polisen jag pratar med och att de är på väg går han bort till sina vänner som försvinner från platsen efter att ha kollat vad jag har för reg nr på bilen. Jag blev sedan stående med polisen för att lämna vittnesmål i ca1h. Så det var min eftermiddag. Och även om både jag och bilen klarade sig utan några skador blev det en ganska jobbig eftermiddag/kväll och hjärnan gick på högvarv för att försöka sortera upp alla intryck. Vi får väl se vad händer om det blir någon fortsättning i denna historia för min del vilket jag verkligen hoppas jag slipper eller om det räcker med mitt vittnesmål på plats... 
Publicerat: 2013-09-12 @ 10:27:25


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!