Ensam hemma

Både K och T är i dag i grannstaden och tränar cross vilket gör detta till en av de där jätte få dagarna när jag kan vara hemma själv några timmar i rad utan att ha något inbokat. Annars är det oftast så att när jag hemma själv är det för att jag jagat iväg dem medan jag städar men i dag fanns inget inplanerat. Så jag bestämde mig för att först ge mig ut på en löprunda, trodde inte jag skulle känna av min förkylning så mycket som inte riktigt släppt ännu, men urch vad tugnt det var och jag fick verkligen bita ihop för att inte börja gå. Men jag tog mig runt de 7km så får väl ändå känna mig nöjd. Som ni vet sedan tidigare tycker jag att vardagsmat är riktigt tråkigt att laga och lagar den helst i ugnen så man slipper stå framför spisen, vilket verkligen passade sig väldigt bra i dag då jag i nästan en vecka varit sugen på blomkålsgratäng. Så efter jag kom hem kastade jag ihop en gratäng och falukorv som fick stå i ugnen medan jag duchade och lagom när jag var klar, fått på mig lite kläder var även maten klar. Nu blir det att ta det lugnt i soffan en stund och vänta hem resten av familjen.
 
Recept
 
1 påse med frusen blomkål
 
Bechamelsås
3 msk smör
3 msk mjöl
7 dl mjölk
3 st nävar finriven parmesanost
Salt, efter smak
Svartpeppar, efter smak
 
Smält smöret i en kastrull, vispa ner mjölet.
När mjöl och smör blivit slätt ihop vispar du ner mjölken pö om pö.
Smaka sedan av med kryddorna och låt små koka ett litet tag. 
 Ner med osten, rör om.
Lägg blomkålen i en ugnsfast form, häll såsen över
Ställ sedan i ugnen ca 30min i 200 grader
 
  
Publicerat: 2013-09-02 @ 20:50:18


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!