Choklad Foudge

Pågrund av att vi är bortresta kommer jag i år att missa vårruset, vilket i alla fall för mig känns riktigt tråkigt då jag har sprungit det i många år och alltid i sällskap av vänner med en jätte mysig picknick efteråt. Men detta var ända veckan där det inte var crosstävlingar, uppträddanden, avslutningar mm inbokade så jag som mamma fick helt enkelt offra det jag bokat in. Men det ska bli riktigt skönt och mysigt att komma iväg hela familjen och bara mysa. Men det hindrar mig inte att delta i Tjalves inför vårruset träning, som hålls kostnadsfritt vid 6st tillfällen. Träningen hålls på ett riktigt backigt skogsspår på 5,3km så det är verkligen perfekt inför träning, för orkar man det kommer man definitivt orkar vårruset och med ett par minuters bättre resultat, då vårruset går på ganska plan asfalt. Upplägget på träningen är att man innan har gemensam uppvärmning, sedan väljer man vilket grupp man vill träna med, allt från gå till att springa, sedan har varje grupp genomsam stretching efteråt, så alla oberoende på hur tränad man är innan kan vara med. Ett tips till alla tjejer i nrkpg.
 
I helgen hade jag tänkt att testa ett nytt recept på foudge men då det var så mycket annat la jag de planerna åt sidan men igår när jag ätit, duschat och lagt barnen, så blev det lite tid över, att D dessutom var iväg avgjorde saken. Så vid 20 tiden ställde jag mig och gjorde choklad foudge, vilket låter så mycket större än vad det är då det verkligen är jätte lätt och går fort. Jag valde att smaksätta min med mint, men man kan välja vilket smak som helst. Vilket det blir att bjuda kollegorna på i dag till eftermiddagskaffet.
Recept
 
2st burkar kondenserad mjölk
400g valfri smaksatt choklad
300g vit choklad
100g smör.
 
Dela chokladen i mindre bitar.
Lägg alla ingredienser i en stor kastrull.
Värm sedan på svag värme tills allt har smält och blivit en fin smet.
Rör hela tiden så det inte bränner fast i botten.
Häll sedan upp i en form med bakplåtspapper i och låt stelna i kylen några tim.
Skär sedan i lagom stora bitar.
 
Publicerat: 2014-04-15 @ 10:09:00


1 kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2014-04-15 - 15:40:08 | URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!