Vår med Passionsfrukt sorbet

Tyvärr verkar våren ha tagit sig ett litet uppehåll och solen håller sig gömd bakom de stora tunga regnmolnen. Vilket inte alls funnits med i min tankar, när jag funderat över vad som ska göras om dagarna. Visst vänjer man sig väldigt snabbt vid det fina vädret och värmen, för med tanke på att det bara är början av april skulle allt detta regn faktiskt kunna komma ner som snö...
När jag kom hem igår efter att storhandlat, där jag fick stå i hällregn och packa in varorna i bilen, såg jag verkligen mer ut som en dränkt katt än att jag faktiskt innan handlingen suttit x antal tim hos frisören och både klippt och färgat håret. I dag står det dessutom lång löpning på planering och det känns inte jätte lockande med tanke på att det även i dag hällregnar ute.. Men vi får se det kanske avtar till kvällen... 
Något som passar sig perfekt till fint och soligt väder är passionsfrukt sorbet. Som de flesta av er säkert vet vid det här laget, så älskar jag glass och något jag gärna gör själv är just sorbet. Det är enkelt, kan lätt varieras och som sagt enligt mig något av det godaste man kan äta en varm sommardag.      
Och ju mer jag tänker på det kan det nog passa sig väldigt bra även en regnig kväll i soffan framför en film, som tex i kväll... ;)
Ha en toppen dag!
 
Recept
 
2½ dl vatten
1½ dl strösocker
½ st pressad citron
8 st passionsfrukt
1 st äggvita
 
Koka upp vatten och socker till en sockerlag. Låt svalna.
Dela passionsfrukterna och gröp ur innehållet. 

Häll sockerlag, pressad citron och passsionssaft i glassmaskinen.

 Vispa äggvitan till styvt skum och blanda i.
Kör till sorbeten är fryst.
Alt låt stelna i frysen, men glöm inte bort att blanda om så ofta som möjligt!
 
Super gott!!
Publicerat: 2014-04-09 @ 15:20:56


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!