Tillökning

Efter mycket funderade fram och tillbaka, räknade både på tid och pengar har jag valt att skaffa mig en egen häst. Vi har under en period tagit hand om Islandshästarna Dofri och Flisan, och när deras ägare frågade om jag var intresserad att ställa en egen häst hos dem då de ville bygga ut med ännu en box kunde jag inte släppa den tanken. Så de senaste månaderna har jag tittat lite på nätet och hittade förra veckan en annons på ett jätte fint lite äldre sto, som verkade passa oss perfekt. Så efter att först ha varit där själv tog jag med mig barnen i onsdags. De visste inget utan trodde de bara skulle få hjälpa en vän till mig att rida hennes häst, då jag ville veta hur hon var med barn innan jag sa något. Och hon var toppen! Så nu är vi ägare till 19-åriga islandsstoet Litfara. Förhoppningsvis blir bygget av boxen klart under kommande vecka så vi kan hämta henne till nästa helg. Håller tummarna!! 

Att de ser ut som två olika hästar på bilderna beror på att Litfara är färgväxlare. Så på vintern är hela hon kolsvart och på sommaren är hon silverfärgad med svarta ben och svart huvud. Vår och höst skiftar hon där i mellan, ju varmare desto ljusare helt enkelt ;-)



Publicerat: 2014-08-02 @ 11:48:55


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!