Ahlgrens bilar

Helgen börjar redan närma sig sitt slut och denna helg som innan var ganska oplanerad har vi ändå hunnit med en hel del. Då D skulle vara på jobbet hela lördagen för att lacka om vår crossbuss , blev det en heldag för mig med barnen. Lördags förmiddagen bestod som vanligt av ridning för T, och då jag fick springa bredvid, inte T utan en av de andra tjejerna i gruppen kände jag när ridningen var slut att jag var lagom uppvärmd och att de passade sig bra för ett träningspass, första på 2veckor. Så jag tog med mig barnen till lekplatsen, där jag passade på att köra ett kombipass, med styrka och kondition medan barnen lekte. Efter en dusch och ihop plockande av picknick korgen åkte vi sedan och åt lunch med D innan  vi spenderade resten av dagen hemma hos min syster med familj. 
I dag har hela familjen varit på visualiseringcenter och gjort experiment, utforskat rymden och obducerat en människa digitalt, en riktigt kul förmiddag, efter lite mat begav vi oss sedan hem till vännerna E&J för lite fika och lekdate. Nu blir det en lugn stund i soffan innan denna helg kan ses som helt över. 
Förra helgen testade jag att göra en ny sorts pannacotta, en med smak av Ahlgrens bilar. Den blev väldigt mastig och mättande så det hade räckt med 1/3 av den. Men gillar man Ahlgrens bilar är den definitivt värd att göra samt ser väldigt fin och rolig ut och uppskattas av barnen. 
Recept 
2 påsar Ahlgrens bilar
6dl grädde.

Dela upp bilarna efter färg.
Blanda sedan de gröna bilarna med 2dl grädde i en kastrull. Låt sedan smälta på svag värme tills bilarna smällt helt. Låt inte koka. Häll sedan upp i valfritt glas. Låt stå svalt i ca1h. Upprepa sedan proceduren med de vita bilarna och sedan de rosa. 
Ha dock inte för bråttom utan låt svalna ordentligt mellan varje varv så färgerna inte blandas. Tillsätt även lite extra färg i det gröna och rosa om du vill ha en väldigt tydlig skillnad.
Lycka till!! 
Publicerat: 2014-02-16 @ 19:27:06


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!