Barbacka ridning

Det märks verkligen att vi går mot ljusare tider. Igår tog jag med mig båda barnen till stallet och när vi kom dit straxt innan kl17, var det fortfarande ljus och hade inte ens börjat skymma. Så efter en snabb borstning och hovkratsning gav vi oss ut på en barbacka tur i terräng. K är ju alltid den som hjälper lillasyster och har koll på läget därför är det så kul att se dem i stallmiljö där min annars så stora och säkra K helt plötsligt blir lite osäker och får förlita sig på lillasyster. Men det är bra för henne att få vara den "stora" ibland och känna att det är hon som har kollen. Innan skymningen kom hann med vi som sagt med en tur i rejäl terräng men även en del töltande och det var två väldigt lyckliga barn som hoppade av hästarna 40min senare. Det märks även på K att han tycker att det blir roligare och roligare att rida och igår valde han faktiskt att följa med oss istället för att stanna kvar hemma hos kompisen.
Tänk att även ridning kunde vinna den fajten inte bara crossen.
Publicerat: 2014-02-27 @ 15:59:11


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!