Skratta eller gråta?

Sakta men säkert börjar vi nu bli friska, jag och T är sedan igår tillbaka på jobb och skola även om vi fortfarande hostar en del, vilket tydligen kan hålla i sig några veckor enligt 1177. Men K är kvar hemma och kommer att vara det resten av veckan, då han fortfarande har feber om än nu svag och har ont när han sväljer, vilket jag håller tummarna hårt för att det inte ska gå över till halsfluss.
T tycke igår att det inte var riktigt rättvist att K skulle stanna hemma fast att hon skulle till skolan, då hon också ville stanna kvar hemma i soffan och se på film hela dagen. Men är man inte sjuk kan man inte vara borta från skolan, så det var bara för henne att ta sig upp och åkta till skolan. Men vid 11 tiden ringde de från skolan och sa att T inte mådde bra och att febern var på väg tillbaka, så det var bara för D att åka dit och hämta henne. När han kom dit satt hon och såg jätte häning ut och hade ingen energi alls. Sedan tittade hon på D frågade om han och K hunnit äta ännu och fick då svaret nej. D frågade då om hon hunnit äta och fick svaret nej tillbaka. Plötsligt försvann sedan all häninghet helt och hon hoppade glatt ner från soffan med kommentaren: Vad bra då åker vi och köper mat på MC. Sedan var hon inte minsta sjuk på resten av dagen och förklarade glatt för mig när jag kom hem att all sjukdom gått över och att hon kunde följa med till stallet. När jag frågade vad hon trodde om att gå till skolan nästa dag visste hon inte riktigt utan det fick hon se på morgonen, men när jag berättade att det var kör samt att de efter kören skulle stanna kvar och förbereda ett uppträddande för föräldrarna som ska dit på föräldramöte, kände hon att hon var frisk och kunde gå till skolan hela dagen.
Vet inte om ska skratt eller gråta. Jag försökte i alla fall så pedagogiskt som möjligt förklara att man kan inte vara hemma bara för att man vill och man får inte låssas att man är sjuk. Vet inte riktigt om budskapet gick fram men i dag är hon i alla fall på skolan. 
 
I övrigt är det som sagt föräldramöte på kören som gäller i kväll, där det kommer att bjudas både på info, uppträddande samt mat, så kan bli ett riktigt mysigt föräldramöte.
 
Önskar er en underbar torsdag!
Publicerat: 2014-02-13 @ 10:57:50


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!