Sportlov

I dag är vi inne på sportlovets andra dag, men tyvärr är det inte alla som kan vara lediga och vi är en av de familjerna, så K och T går som vanligt på frita medan D och jag jobbar på. Men lite skillnad blir det då vi styrt om det så de i alla fall får sovmorgon och går hem lite tidigare än vanligt, att de dessutom hittar på lite annat på frita förgyller även deras tillvaro. Så i dag var det utflykt med både spårvagn, buss och grillning som stod på schemat för K. Men visst måste jag erkänna att det känns lite tråkigt att behöva lämna dem där, när tidningen är full med erbjudanaden om speciella sportlovs aktiviteter för barn som jag mer än gärna vilja ta med dem på. Att det dessutom bara var ett barn till från K's klass och ingen från parallell klassen på plats igår gjorde att det inte fanns många kompisar att välja att leka med. Jag undra hur löser alla andra det? Jag har själv valt att prioritera jullov, samt sommarlovet, för mer räcker inte min semester till. Men de flesta barn i båda barnens klasser är lediga alla lov och studiedagar, hur löser man det? Är det mormor/morfar/farmor/farfar som rycker in, jobba hemifrån, ta med barnen till jobbet.. Detta är ju även sista terminen för K på frita så vi får väl se hur  vi löser det under hösten. Visst någon dag hemma själv är inga problem, men jag tycker han är lite för liten att vara hemma själv en hel vecka..
 
I dag är det i alla fall stallet som gäller i eftermiddag/kväll och vi får se om jag ev får med mig båda barnen. Tyvärr blir det fortfarande mörkt så tidigt att vi inte hinner rida när vi är där i veckan, då det inte finns något ridhus eller upplyst ridbana, men T tycker att det är jätte kul att få pyssla och bara mysa med hästarna. Man märker även hur mycket tryggare hon känner sig runt hästarna och hur hon börjar lära sig att läsa av dem, när de tycker om något eller börjar bli irriterade mm. Det märkas även på hennes ridning, att hon rider lite mer än de andra  i gruppen och har fått lite mer hästvana, för i söndags ringde de från ridskolan och tyckte att vi skulle flytta upp T en grupp, till märke 1. Då de tyckte att hon hålls tillbaka för mycket i den hon är nu, vilket hon själv blev väldigt nöjd över och ser ifram i mot. Så från och med nästa vecka är det söndag förmiddag som gäller för ridning i stället.
 


   
Publicerat: 2014-02-18 @ 10:01:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!