En oplanerad dag

Efter att ha haft en sensommar och höst där nästa varje helg varit fullbokad flera veckor i förväg känns det både skönt och lyxigt att se att de ännu finns några oplanerade helger framför oss och denna helg var ju en av dem. Jag har inte avlagt något nyårslöfte, men det kanske jag borde göra om man nu kan göra det i närmare slutet av januari, att ta det lite lugnare.. :-) I går hade vi iallafall en toppen dag. D och K gavs sig som sagt av till Kungsör för träning och jag och T bestämde oss för att efter ridning och lunch skulle vi ta tag i lite ärenden. Så vi åkte och lämnade tillbaka filmen vi hyrt på fredagen och sedan skulle vi åka och lukta på Escada parfymen och köpa kängor till mig då jag i våras kastade mina som gått sönder. Så mina varmaste skor var ett par läderstövlar vilket inte kändes jätte passade i pulkabacken eller varma för den delen. Eftersom vi inte hade någon brådska eller tid att passa tog vi det lugnt och det blev en hel eftermiddag i gallerian med shopping. Vi avslutade sedan med en fika på Espresso House där även min syster med dotter gjorde oss sällskap. Allt medan bilen tacksamt nog stod i gallerians garaget och tinade sakta upp. När vi sedan åkte hem i vår helt snö och isfria bil var det med flera shopping kassar fyllda med blanda annat kängor, byxor, smink och givetvis parfymen som luktade jätte gott! 
När vi kom hem hade även resten av familjen gjort det. Med tanke på snöfallet som varit under hela dagen bestämde jag mig för att gårdagens träning bli snöskottningen. Så tillsammans med K skottade vi fram hela uppfarten samt gångar till alla dörrar mm och vi har nu områdets mest väl skottade uppfart om du frågar oss.
Dagen avslutades sedan med soffmys av hela familjen.


Publicerat: 2014-01-19 @ 08:18:42


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!