Lite lyxigare bullar

 
 Att barnen tycker att det är lika kul som jag att baka gör att det bakas ganska flitigt hemma hos oss så här års när man är inne mer om dagarna än på sommaren.
I helgen passade vi på att baka bullar och det finns ett väldigt enkelt sätt att lyxa till dem lite som jag tänkte tipsa om.
Du gör bulldegen precis som vanligt. Sedan brukar jag smaksätta fyllningen med vaniljsocker.
När du sedan låtit bullarna jäsa sista gången, istället för att pensla dem med ägg och strö på pärlsocker, så trycker jag ett hål i mitten av bullen med en sked som jag sedan fyller med marsankräm.
Som jag antigen gjort själv eller köp i pulverform som bara blandas med mjölk.
Bullarna gräddas sedan som vanligt.
Enkelt och lite lyxigare    
 
Publicerat: 2014-01-21 @ 11:12:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!