Summering efter uppehåll!

Efter ett par dagars uppehåll från bloggen, då min surfpott på mobilen som är väldigt stor helt plötsligt tog slut i måndags, då jag streamat väldigt och alldeles för mycket musik är jag nu tillbaka och tänkte summera läget lite. 

Vi hade en helt underbar nyårsafton. Dagen spenderade jag och T i stallet med att rida ut en långtur. På kvällen var vi sedan hemma hos E&J tillsammans med 3st andra par med barn. Så vi var 9st vuxna och 8st barn. Vi hade det toppen och det bjöds på en supergod 3rätters middag och fyrverkerier. Vid 3 tiden ramlade vi sedan trötta men nöjda hem.
Nyårsdagen går sedan att summera med ett ord: lugn... Vi vaknade vid 10 tiden åt brunch vid kl 12 och vid kl 13 somnade jag igen till kl15. Då gav vi oss ut på en långpromenad på 6,5 km. Resten av dagen spenderades sedan framför tvn, så som sagt en jätte lugn dag.
Nu jobbar vi på att försöka komma in i rutiner igen, även om vi vaknade vid 10 tiden även i dag. Men vid 12 var vi iallafall iväg och lämnade T på hästlekis under tiden resten av familjen passade på att storhandla och inköpa en ny kalender, vilket är något jag måste ha för att få vardagen att gå ihop. När vi hämtat T och ätit mat bar det sedan av till badhuset med E med barn och N med barn. Så 4 vuxna och 7barn. Där lektes, simmades,fikades och busades det ända tills det var dags för stängning. Nu efter lite kvällsmat och barnen lagts ska jag krypa ner med min bok och lite sorbet, min nya favorit mango och passionsfrukt som även serverades på nyår.
Där har vi den korta varianten på det som gjort och jag hoppas att ni har haft det lika lugnt och skönt som jag och jag önskar er ett gott 2014!



Publicerat: 2014-01-02 @ 21:11:29


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!