Person bästa

I går var det åter igen måndag, visst är det konstigt att helgerna kan gå så fort. Tanken var att jag skulle ha hunnit med och veckohandla innan veckan drog igång också men det fanns det helt enkelt inte tid till det. Så igår efter jobbet fick det bli en tur till affären för att storhandla och från att ha haft ett ekande kylskåp är det nu så full att det knappt går att stänga, iallafalll i en dag eller två, vilket alltid känns skönt.
Efter att ha tränat väldigt lite under nov och dec, som det blir varje år pågrund av lite annat att göra där kring jul. Har jag ju äntligen kommit igång igen och för att inte hamna i spåret, jag hinner inte. Hade jag bestämt mig redan innan jag kom hem att trots att jag varit och handlat skulle jag hinna med lite träning innan middagen. Så, så fort jag kom hem lämnade jag över matkassarna till D, förklarade vad tanken var att det skulle bli för mat (smidig ungsmat) sedan undertiden jag byte om och värme upp hjälpte jag K lite med läxorna innan jag gick ner i träningsrummet och sprang en 5km sträcka på löpbandet på, 28,50min. Tror nog att det är mitt person bästa just på löpbandet, vilket kändes riktigt kul. Lagom när jag var klar var även maten det, så det blev att äta, duscha, lite mer läxorna med K och efter att ha gjort lite sysslor som att sätta igång diskmaskinen, hängt tvätt mer ramlade jag i säng kl:21.30 och somnade omgående. Det är inte helt lätt att få vardagen att räcka till, till allt man måste och allt man vill. Men när jag somnade igår, lika trött i kroppen som i huvudet var jag nöjd över mig själv, att jag inte lät, jag hinner inte vinna.    


Publicerat: 2014-01-14 @ 12:01:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!