Träningsbibel

 

Jag har under hela mitt liv tränat till och från, allt beroende på hur livet ser ut just då. Vilket innebär att det i perioder har blivit flera pass i veckan till att det kan vara perioder där jag inte tränar alls. Vilket för mig med ett stilla sittande arbete och som väldigt lätt får ont i axlar och nacke kanske inte är det optimala, men ibland känns det som om tiden inte räcker till. Men januari har som "planerat" varit en ganska lugn månad vilket inneburit att träningen legat ganska högt på prio listan och jag har legat runt 3-4pass i veckan sedan mellandagarna vilket känns riktigt bra. Jag har även börjat få in lite mer styrketräning i min pass och inte bara löpning. De dagar motivationen inte riktigt finns brukar jag använda mig av olika träningsdvd, då slipper man själv tänka och det är bara att göra som man blir tillsagd. och min favorit sedan ett tag tillbaka är kom i from med Paolo Roberto, en dvd jag fick med tidningen Topp Hälsa för länge sedan. Man kan välja mellan två olika pass och väljer man att kör båda tar det ca45min och man har efteråt tränat större delar av kroppen och i alla fall jag blir riktigt trött. Just för att jag gillar den så mycket bestämde jag mig även för att beställa boken Paolos träningsbibel, så hoppas jag på att få ännu lite mer inspiration till att träna hela kroppen.
Publicerat: 2014-01-28 @ 08:49:48


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!