På hästryggen i soluppgången


Klockan 00.40 ringde väckarklockan i natt och efter att i mörkret fått på mig ridkläderna satte jag mig i bilen för min 1h långa resa till Lau och företaget Gryningssol. Vid straxt efter kl2 hade vi sadlat hästarna och gav oss av på den 2,5h långa ritten ner till havet. Lagom när solen började gå upp anlände vi och vi fick skrittandes på
hästryggen se en helt underbar soluppgång. Efter lite frukost på stranden var det dags att bege sig hemåt, vilket även hästarna visste och vi hann inte mer än sitta upp innan alla hästarna satte av i tölt sedan galopp i det grunda vattnet. Vilken underbar känsla!! Efter den ca:2h återresan till stallet sedan 1h med bil var det ganska skönt att ta en dusch få krypa ner i sängen, med minnen av en helt ny oförglömlig upplevelse!! För alla som besöker Gotland, tycker om hästar och har ridvana kan jag verkligen rekommendera företaget Gryningssol och deras gryningsritter. Super trevlig personal, underbara hästar och en upplevelse få saker kan slå!!  
Publicerat: 2014-07-22 @ 19:54:47


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!