Vinbärs blondie

Just nu har vi väldigt mycket vinbär i trädgården och jag får så dåligt samvete när jag ser att det inte används så i söndag bestämde jag mig för att koka upp lite sylt samt att baka något med vinbär. Valet föll tillslut på en blondie med vinbär i. Den är ganska söt och absolut godast om det serveras kall, gärna med lite vaniljglass eller grädde. 
 
2 ägg
2 dl socker
1 msk vaniljsocker
2 1/2 dl mjöl
100 gr smör
150 gr vit choklad
3 dl röda vinbär
 
Vispa ägg och socker poröst,.
 Smält smör, lägg i den vita chokladen och rör om tills den smält. Blanda ihop alla ingredienserna.
Häll i form (gärna med avtagbara kanter, även om jag valde pajform).
 Tillaga i 150 grader i 30 minuter.
Bör ätas kall.
Publicerat: 2014-07-29 @ 15:33:25


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!