Tävlingshelg

Första dagen på min 4 veckors semester och regnet faller utanför, men jag måste säga att det gör mig ingenting . Visst jag vill verkligen inte ha 4veckor med konstant regn men just nu är jag bara så nöjd över att få vara ledig! Bortsett från vår Gotlands resa och en del stall har vi inte så mycket planerat vilket känns riktigt skönt, utan kommer att ta det som de kommer. D jobbar i två veckor till så de är jag och barnen helt enkelt och i dag har vi bestämt oss för att det är badhuset som gäller.

I helgen var det dubbelhelg på crosstävlingsfronten. Motala på lördagen och Boxholm på söndagen. Träningen gick riktigt bra på lördagen men K verkade inte köra riktigt som han skulle under heat 1 och när han kom av berättade han att kopplingen lagt av vilket förklarade allt, tyvärr gick den inte att laga på plats. Så beslut togs om att han fick helt enkelt köra utan och crossväxla sig genom heat 2 (växla utan koppling). Dock visade sig det även när heatet skulle börja att kicken fastnat och vi var tvugna att springa igång crossen. Att få till en bra start utan koppling är inte det lättaste men K gjorde det riktigt bra och trots ett stopp under heatet så han gick springa igång den igen blev det till slut en 3:e plats.
Under eftermiddagen och kvällen såg vi tyvärr inte av D som fick spendera tiden i garaget. Men till söndagen var crossen i tävlingsskick igen. Träning och heat 1 gick riktigt bra och K kom in som 1:a. Även heat 2 gick riktigt tills föraren bakom verkligen ville om, men missbedömde och i stället för att köra in framför K, körde han rakt in i honom. Smällen blev ganska ordentlig och flaggvakten närmast fick upp grön/vit flagg ganska snabbt, vilket innebär att sjukvårdspersonal skall infinna sig omgående. Vilket innebar att även jag och D sprang. Som tur var så såg det mycket värre ut än det var och när jag kom fram som givetvis stod på andra sidan banan så var K uppe på cykeln och körde igen. Han var då riktigt långt efter men även arg som ett bi. Efter körning utan dess like kom han tillslut in på en andra plats och hamnade även på en andra plats i totalen. Nu är det några veckors uppehåll innan nästa tävling, men frågar du K hade han mer än gärna kört även i dag :-)




Publicerat: 2014-06-30 @ 08:21:20


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!