Fransk potatissallad

I lördags kväll hade vi våra underbara vänner E&J med barn över på grillmiddag och drinkar. Tyvärr var inte vädret alls lika fint som när jag skickade inbjudan, så i stället för att sitta i värmen på altan och dricka svalkande drinkar, så var det 5 frusna gäster i vinterjackor som kom cyklade hem till oss. Men jag höll kvar vid temat grillning och svalkande drinkar även om vi fick inta det vid köksbordet, för att inte få frostskador. Till det grillade testade jag för första gången att göra en fransk potatissallad, något jag definitivt kommer att göra igen, då det blev en personlig favorit. Recept finner ni nedan. 
Recept
 
1,5dl hackad dill
1,5dl hackad gräslök
2st tunt skivade rödlök
6msk vittvinsvinäger
12tsk dijon senap
18msk olivolja
6msk vatten
2/3 tsk socker
salt
svartpeppar
1,5kg skivad kokt färskpotatis
 
Blanda alla ingredienser utom potatis ordentligt.
Rör sedan ner potatisen.
Låt gärna stå någon timme innan servering.
 
  
Publicerat: 2014-05-06 @ 16:40:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!