Vårt trädgårdsland

I helgen, eller rättare sagt i fredags blev vi äntligen klara med trädgårdslandet. Det tog lite längre tid än vad jag tänkt mig, och det berodde enbart på att det tog tid att få tag i materialet, för sedan gick arbetet både snabbare och lättare än vad planerat. Men först fick jag inte tag på pallkragar, vägrar köpa på ICA för 199kr st. Sedan var det slut  överallt när jag skulle köpa markduk, och vi fick jaga land och rike runt efter grus, men till slut så föll allt på plats och nu väntar jag bara på att frostnätterna ska försvinna så jag kan plantera ut allt som står och växer i matrumsfönsterna. På årets skördeslista står det, det vanliga tomat, gurka, paprika, morot, gurka, squash men även halloween pumpor, små dekorations pumpor, melon och vattenmelon. Visa av dem kräver hjälp med pollinering mm men det ska bli kul att testa får vi se vad det blir av det.
 
Nedan ser ni lite före och efterbilder
 
    
Publicerat: 2014-05-05 @ 16:30:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!