Mat utmaningen

Jag tycker om att laga middagar och baka, men vardagsmat tycker jag är så fruktansvärt tråkigt. Oftast måste det gå fort, de ska va nyttigt,det ska kunna ätas som matlåda, alla i familjen ska tycka om det och gärna inte kosta för mycket. Försök att få ihop det pusslet, för min del innebär det att det känns som man alltid äter samma saker. Man har hittat vissa rätter som funkar och så håller man sig till dem.När vi pratade om detta hemma för några veckor sedan sa K att så svårt kan det inte vara. Detta har sedan legat och gnagt i bakhuvudet tills i helgen då jag kom på hur jag skulle utmana både mig och honom. K skulle få stå för veckans veckohandling! Så igår åkte vi till affären och handla, jag hade bestämt innan att han helt själv skulle få välja allt, de enda jag skulle lägga i vagnen var sköljmedel.
Jag var lite orolig att jag skulle behöva försöka få ihop en måltid på köttfärs, korv och bananer, men han gjorde jobbet ganska enkel för mig.
Veckans matsedel blev:
Måndag: Färsk pasta med ost sås och baguette
Tisdag: Tunnbrödrulle med korv (en dag då maten måste gå fort innan träning)
Onsdag: Potatismos med köttbullar
Torsdag: Fyllda pitabröd
Vad han ville ha till fredagsmys skulle han fundera på tills på torsdag.
Tror han tyckte det var ganska kul att få gå där i butiken och bestämma allt själv, även om han också insåg att det inte var så lätt.
För min del blev det inte några nya kulinariska matupplevelser man jag slapp bestämma allt en vecka.
Kanske ska göra samma sak fast med T nästa vecka, eller ju mer jag tänker på det... nää.. är nog ingen bra idé..
 
Måndagens mat
Färsk pasta med ost sås och baguette
 
Publicerat: 2012-11-20 @ 20:33:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!